Konspekt: 'Parts of the body' - klasa 2 szkoły podstawowej

Przyłącz się do dyskusji na temat planów zajęć lub opublikuj swój konspekt. A może wspólnymi siłami wymyślimy jakiś ciekawy schemat lekcji? Nie zwlekaj.
Wiecej konspektów znajdziesz także na www.jezykangielski.org/nauczyciel.html

Konspekt: 'Parts of the body' - klasa 2 szkoły podstawowej

Postprzez Admin » 11 maja 2015, o 18:07

Konspekt zajęć z języka angielskiego dla klasy II


Data: 25.03.2015
Klasa: II c
Temat: Parts of the body

Cele dydaktyczne:
utrwalenie nazw części ciała
nauka piosenki
poznanie zwrotów pomocnych w ustaleniu, czy coś jest parą
wykonanie origami

Cele operacyjne:

Uczeń:
zna i nazywa części ciała
dobiera odpowiedni podpis do obrazka
zapamiętuje i śpiewa piosenkę
wykonuje origami-psa


Metody: praca z książką, pokaz, gra dydaktyczna

Formy pracy: indywidualna, praca w parach

Środki dydaktyczne: podręcznik i ćwiczenie ‘Bugs world 2’, karty ‘Memo’” ze zwierzętami, obrazki z częściami ciała i podpisy do nich, tekst piosenki ‘Bingo’.

1. Wprowadzenie do tematu zajęć
Powtórzenie słownictwa potrzebnego do dalszej części lekcji. Nauczyciel zawiesza na tablicy obrazki z częściami ciała, uczniowie dobierają do nich odpowiednie podpisy.
Potrzebne jest 6 obrazków przedstawiających części ciała: tummy, back, tooth, ear, head, neck
Nauczyciel pokazuje dzieciom obrazki, które poznały już na wcześniejszych zajęciach / lub widzą je pierwszy raz i zadaje pytanie: ‘What’s this?’ Dzieci odpowiadają:
a) Po polsku: wtedy nauczyciel odpowiada: ‘Great, this is a...’ i prosi o powtórzenie po angielsku kilka razy.
Następnie ćwiczy z dziećmi wprowadzoną formę ustną zadając ‘tricky questions’, Osłuchanie dzieci z nowym słownictwem i powtarzanie.
Można sprawdzić czy dzieci zapamiętały nowe słownictwo zadając to samo pytanie, co na początku: ‘What’s this?’
b) Lub dzieci od razu odpowiadają pojedynczym słowem:– jeśli już miały to słownictwo.

2. Gra ‘Memo’
Potrzebne są zestawy 6 par obrazków częściami ciała. Ilość zestawów zależna jest od ilości dzieci. Dzielimy klasę na zespoły 3-4 osobowe, bądź przeprowadzamy grę w parach.
Karty należy ułożyć na stole obrazkami do dołu i wymieszać. Grę rozpoczyna losowo wybrany uczestnik odwracając dwie karty. Jeżeli karty stanowią parę, to zabiera je na swoje konto i w tej samej kolejce odkrywa następne karty, aż do momentu, gdy odwróci dwie różne.

Wówczas pozostawia je na swoim miejscu obrazkami do dołu, a do gry przystępuje kolejny gracz.
Dzieci ćwiczą nowopoznane słownictwo, a także uczą się zwrotów (bądź je powtarzają) ‘This is a pair’, ‘This isn’t a pair’.

3. Gra „Am I right?”
Gra, w której nauczyciel wypowiada jakieś zdanie, na końcu każdego zadaje pytanie ‘Am I right?’. Uczniowie muszą zadecydować, czy to, co nauczyciel powiedział, jest prawdziwe. Jeżeli tak-klaszczą, jeżeli nie-mówią ‘Nooooo!’.

4. Nauka piosenki ‘Bingo’
Nauczyciel rozdaje dzieciom teksty. Wspólne, głośne czytanie tekstu. Nauczyciel prezentuje melodię, a uczniowie próbują śpiewać razem z nim.

5. Wykonanie origami-psa
Nauczyciel podaje instrukcję (po polsku lub angielsku), jak wykonać psa origami. Uczniowie wykonują, kolorują i nadają imię swojemu psu. W czasie, gdy dzieci robią pracę, nauczyciel podchodzi do ławek i zadaje pytania, np. ‘What’s the name of your dog?’ lub ‘What’s the colour of its eyes?’.

6. Praca w ćwiczeniach
Uczeń rysuje brakujące części ciała zwierząt w ćwiczeniu oraz pisze zdania. Głośne odczytanie, sprawdzenie pisowni przez nauczyciela

Załączniki:
tekst piosenki ‘Bingo’
origami-pies
komplet kart ‘Memo’
zestaw kart z podpisami
Admin
Administrator
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19 lis 2008, o 19:50
Lokalizacja: Opole

Powrót do Konspekty zajęć z języka angielskiego

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron